۸ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۱۵

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه:

اولویت نخست سازمان اوقاف اجرای امینانه نیت واقفان است

اولویت نخست سازمان اوقاف اجرای امینانه نیت واقفان است

یزد ـ قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اصلی‌ترین اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرای امینانه نیت واقفان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا عابد در دیدار با نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سازمان اوقاف برنامه ریزی های بلندمدت و کوتاه مدت برای حوزه‌های فرهنگی و وقف داشته است، اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی اوقاف در همه استانهای کشور، اجرای امینانه نیت واقفان است.

وی بیان کرد: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا نیت واقفان به طور ۱۰۰ درصد اجرایی شود.

عابد ادامه داد: عمل به نیت واقف نیازمند شناسایی موقوفات است که در این راستا نیز تفاهمنامه هایی با ادارات و دستگاه‌های مرتبط منعقد شده و نیاز است از ظرفیت روحانیون، رسانه ها و مشارکت‌ مردم در زمینه اطلاع رسانی در مورد حق وقف استفاده کنیم.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه برای احیا و سنددار کردن موقوفات برنامه هایی اجرا شده است، افزود: با ادارات منابع طبیعی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های مرتبط با وقف در سطح کشور تفاهمنامه امضا شده و با رفع برخی اختلاف ها بسیاری از موقوفات احیا و سند دار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد تربیت حافظان قرآن در کشور اظهار داشت: اداره اوقاف در یک دوره چهار ساله تعهد تربیت یک میلیون حافظ قرآن را داشت که یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در این مدت حافظ قرآن شدند و از برنامه جلوتر بودیم.

حجت الاسلام شرفخانی بیان کرد: در برنامه ریزی چهارساله دوم نیز سازمان اوقاف تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ قرآن دیگر را تقبل کرده است.

کد خبر 3862912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha